top of page

Négy szakembertől egy képzésen

Hiánypótló, akkreditált képzésre lehet szakembereknek jelentkezni a Vadaskert Alapítványnál mely fő témája a korai fejlesztés. Az előadások gyakorlati eszközöket mutatnak be de a szakemberek előadásai között megtalálható az autizmus az ADHD a szenzorosság témaköre is konkrét, elérhető, gyakorlati alkalmazásokkal terítve valamint a korai traumás stressz okozta tünetjellemzők és az ADHD hasonlóságai újszerű és izgalmas kérdéseire is kitér.


Dr. Szerző Nelli, Hendrich Barbara, Gráf Rózsa, Palotai Szilvia



ree

Az autizmusban érintett gyerekek számára bemutatásra kerülő Early Start Denver Model miben nyújthat segítséget?

Az Early Start Denver Model egy, már hazánkban is elérhető, evidencia alapú viselkedésterápia, 12-60 hónapos korú autizmusban érintett gyermekek számára. A módszer előnyei közé tartozik, hogy játékos helyzetekben fejleszti a gyermek szociális-kommunikációs, kognitív, motorikus és önellátási képességeit. A szülőt a fejlesztési folyamatban ko-terapeutaként kezeli, mellyel a szülői kompetenciaérzést is javítja, továbbá erősíti a biztonságos kötődést. Az ESDM nagyban elősegíti, a fejlesztett gyermekek verbális és adaptív készségeit, javítja a funkcionalitást, az érintett családokat jobb életminőséghez juttatva.



Egyre gyakoribb téma a Szenzoros Feldolgozási Zavar és bizonyos gyerekpszichiátriai tünetegyüttesek közös megjelenése.

Az integráció folyamatában a központi idegrendszer az érzékszerveinkből (tapintás, látás, hallás, ízlelés, szaglás, egyensúly) származó információkat dolgoz fel.


ree

Akinél megfelelő a szenzoros integráció feldolgozása , az megfelelően módon fog reagálni a környezetére míg egy szenzoros feldolgozási zavarban szenvedő gyermek bizonyos ingereket akár támadásként is érzékelhet és nem a környezet által „elvárt” módon fog reagálni. Amikor pedig ezen gyerekek fejjel lefelé forognak és állandó hintázásra vágynak az könnyen összetéveszthető az ADHD-ra jellemző hiperaktivitással. A különbségről (ADHD, Szenzorosság vagy mindkettő? ) a fejlesztésről és gyakorlati példákról is beszélünk.


A kora gyermekkori trauma hogyan függ össze az ADHD-val?

A trauma, a stressz és az ADHD összefügg egymással éppen ezért kiemelten fontos, hogy a traumával kapcsolatos szűréseket is figyelembe vegyék a vizsgálatokon. Kulcsfontosságú annak megértése, hogy a trauma milyen szerepet játszat az ADHD tünetek kialakulásában. A korai traumát átélt gyerekek hasonló tüneteket mutatnak mint az ADHD-val diagnosztizált gyermekek. A trauma súlyosbítja az ADHD tüneteket viszont az ADHD növeli a traumának kitettség kockázatát is. A képzés röviden vázolja azt is, hogy a trauma, a stressz milyen változásokat idéz elő a fejlődő agyban.



ree

A játékok tematikus bemutatása a részképességek fejlesztésére is kitér a képzés?

Igen, ebben egyedi a képzés. Az általunk bemutatott játékok tematikusan összeállított, a különböző részképességeket célzó - a fejlesztésben általunk használt eszközök. Egy-egy eszköz több féle fejlesztési lehetőségét igyekszünk bemutatni, meghatározva a célként kitűzött fejlesztési célokat, területeket.

Miért fontos?

A játék a kisgyermek fő tevékenysége. A fejlesztő foglalkozásokon az életkori sajátosságokat figyelembe véve tervezi meg a szakember a foglalkozást, amely a korai életszakaszban egyértelműen a játékosságra épül. A környező világot a gyermek játéktevékenységein keresztül ismeri meg, az ingereket e tevékenységen keresztül dolgozza fel. A jó játék fejleszti a gondolkodást, kreativitást is.



A két napos képzés időpontja: 2022. november 18. délután és november 19 délelőtt.

Jelentkezés:





 
 
 

Hozzászólások


bottom of page