top of page

Általános Szerződési Feltételek

 

AZ ORENDA PSZICHOLÓGIAI KÖZPONT 

TAGJAI / SZERZŐDÖTT PARTNEREI / KÖZREMŰKÖDŐI ÁLTAL ALKALMAZOTT

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

Az Orenda Pszichológiai Központ az ADHD és az autizmus spektrum zavar vizsgálatára specializálódott pszichológiai központ, mely pszichológiai ellátást (terápia, konzultáció) és szakorvosi vizsgálatot biztosít. Helyileg a Budapest XII. és I. kerületeiben (1122 Budapest, Krisztina krt. 19. 3. emelet, kapucsengő: 11., 1012 Budapest, Attila út 129. 3. emelet kapucsengő: 52.) található rendelőinkben (továbbiakban: Rendelő) fogadjuk pácienseinket, akiknek egy nyugodt, biztonságos és barátságos környezetben kínálunk magas színvonalú ellátást. 

 

Csapatunk az ADHD és autizmus területen több éves kiemelt szakmai tapasztalattal rendelkező pszichológusokból és klinikai szakpszichológusokból áll, szakmai vezetőink nemzetközi konferenciák előadói, egyetemi oktatók, akik rendszeres belső képzéseket tartanak kollégáinknak. Csapatban dolgozunk, vagyis team-alapú megközelítésünk lehetővé teszi, hogy a pácienseink több szakemberrel is találkozzanak, ami csökkenti a félrediagnosztizálás esélyét és biztosítja a komplex szemléletű értékelést.

 

Figyelemmel arra, hogy csapatunk pszichológus és klinikai szakpszichológus tagjai, valamint munkavállalói mind az Orenda Pszichológiai Központ nevében, annak keretein belül – szerződött partnerként - nyújtják szolgáltatásukat és/vagy segítik a szolgáltatásnyújtás hatékony lebonyolítását, ezért a jelen általános szerződési feltételek (ÁSZF) valamennyi Orenda Pszichológiai Központban szolgáltatást nyújtó szakemberre és/vagy munkavállalóra kiterjedően tartalmazzák a szolgáltatások nyújtásához kapcsolódó általános szerződési feltételeket.

 

A Szolgáltató ehelyütt rögzíti, hogy az Orenda Pszichológiai Központ nevében Szolgáltatást nyújtó pszichológus és klinikai szakpszichológus tagjai, valamint munkavállalói az Orenda Pszichológiai Központtal egyedi szerződéses kapcsolatban állnak. Erre figyelemmel a Szolgáltató szakemberei saját nevükön is jogosultak számlát kiállítani, melyekre azonban szintén jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.

 

BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

 

Jelen ÁSZF tartalmazza valamennyi, az Orenda Pszichológiai Központ, mint szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott, az ADHD és az autizmus spektrumzavarra specializált egészségügyi / pszichológiai szolgáltatások (ide értve a pszichológiai konzultációkat és terápiákat is) (továbbiakban: Szolgáltatás) megrendelők / páciensek (a továbbiakban: Ügyfél) általi igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételeket, mely feltételeket a Szolgáltató a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:77.§ (1) bekezdésének megfelelően több szerződés megkötése céljából, egyoldalúan hoz létre, és a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott. 

 

Jelen ÁSZF értelmében azon személyre is az Ügyfélre vonatkozó rendelkezéseket szükséges alkalmazni, akinek a részére / vizsgálatára (ideértve elsősorban, de nem kizárólagosan a 18. életévet be nem töltött kiskorú személyeket, akiknek vizsgálatához törvényes képviselőjük hozzájárulása szükséges) az időpontfoglalás történik (továbbiakban: Páciens).

 

Jelen ÁSZF-et valamennyi, a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatás megrendelésére / igénybevételére alkalmazni kell, ideértve az orendaterapia.hu (a továbbiakban: Weboldal) és a Medio MedTech Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhely: 1095 Budapest Lechner Ödön Fasor 2. 7. emelet 13., adószám: 26195443-2-43, cégjegyzékszáma: 01-10-141172) által üzemeltetetett, de az orendaterapia.hu Weboldalról közvetlenül elérhető időpontfoglaló rendszeren (https://medicall.cc/idopontfoglalas/Orenda/doctors?doctorId=446950 és https://medicall.cc/idopontfoglalas/Orenda/doctors?doctorId=446951) (a továbbiakban: Időpontfoglaló rendszer) keresztül megrendelt / igénybevett Szolgáltatásokat is.

 

A Ptk. 6:78. § (1) bekezdése értelmében jelen ÁSZF akkor válik a szerződés részévé, ha a Szolgáltató lehetővé tette, hogy annak tartalmát az Ügyfél a Szolgáltatás igénybevétele előtt megismerhesse, és annak tartalmát az Ügyfél elfogadta. 

 

A fentieknek megfelelően kérjük, hogy figyelmesen olvassa el jelen ÁSZF rendelkezéseit és kizárólag abban az esetben foglaljon időpontot, vagy vegye igénybe a Szolgáltatásainkat, amennyiben jelen ÁSZF minden pontjával egyetért, és azt magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.

 

A Szolgáltató jelen ÁSZF Ügyfelek általi megismerhetőségéről gondoskodik, és azt az https://www.orendaterapia.hu/ászf oldalon közzéteszi, mely felületen jelen ÁSZF teljes terjedelemben elérhető. Jelen ÁSZF-et a Rendelőinkben nyomtatott formában is elérhetővé tettük.

 

Tájékoztatjuk, hogy a Szolgáltató által nyújtott bármely Szolgáltatás megrendelése szerződéses jogviszonyt hoz létre a Szolgáltató és az Ügyfél között, mely szerződésre jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók azzal, hogy a Szolgáltató kifejezetten kizárja az Ügyfél általános szerződési feltételeinek alkalmazását. 

 

Jelen ÁSZF 2025.11.03. napjától határozatlan ideig, illetve annak visszavonásáig / módosításáig érvényes. Tájékoztatjuk, hogy a Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására az Ügyfeleknek a Weboldalon, illetve a Rendelőkben történő tájékoztatása mellett. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően bármely Szolgáltatás első igénybevételével válnak hatályossá az Ügyféllel szemben, a módosítás hatályba lépését követően a Szerződésre a módosított ÁSZF rendelkezései irányadók. 

 

A jelen ÁSZF feltételei mindaddig hatályban maradnak, amíg a Szolgáltató a Szolgáltatásokat nyújtja, illetve ennek megszűnése esetén, a még teljesítés alatt álló Szolgáltatásokra, továbbá a szavatossági igények érvényesíthetősége tartamára. A Szolgáltató által közzé, illetve elérhetővé tett valamennyi tájékoztatás, valamint a jelen ÁSZF és kapcsolódó egyéb dokumentumok, továbbá az egyes Szolgáltatások elvégzéséhez szükséges nyilatkozatok a Szerződés részét képezik. 

 

Amennyiben a magyar hatályos jog alapján a Szerződés bármely kikötése vagy rendelkezése jogellenes vagy semmis, vagy mindkettő, az ilyen kikötést vagy rendelkezést külön kell választani a Szerződés egyéb kikötéseitől, amelyek változatlanul hatályban maradnak. Az ÁSZF vagy a szerződés valamely rendelkezésének érvénytelensége nem eredményezi az ÁSZF és/vagy a szerződés érvénytelenségét, kivéve, ha egyértelmű, hogy az érvénytelen rendelkezés nélkül a felek a szerződést nem kötötték volna meg. 

 

Amennyiben jelen ÁSZF rendelkezéseivel, valamint az orendaterapia.hu Weboldal használatával, illetve az Időpontfoglaló rendszer működésével kapcsolatosan kérdése, észrevétele van, kérjük, hogy a Weboldal, az Időpontfoglaló rendszer használata, valamint a Szolgáltatás igénybevétele előtt küldjön nekünk üzenetet rendelo@orendaterapia.hu e-mail címre és felmerülő kérdését, észrevételét igyekszünk mihamarabb megválaszolni.

 

A személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat adatkezelési szabályzatunk tartalmazza, amely a https://www.orendaterapia.hu/adatkezeles érhető el.

 

A SZOLGÁLTATÓ ADATAI

 

Cégnév: Orenda Pszichológiai Központ Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 1137 Budapest, Katona József utca 14. 1. em. 4A. ajtó

Cégjegyzékszám: 01-09-446804

Adószám: 32867044-1-41

képviseletre jogosult: Hendrich Barbara Virginia, ügyvezető

Email cím: rendelo@orendaterapia.hu

 

RENDELŐK

 

1122 Budapest, Krisztina krt. 19. 3. emelet, kapucsengő: 11. 

1012 Budapest, Attila út 129. 3. emelet, kapucsengő: 52. 

TOVÁBBI TÁJÉKOZTATÁS A SZOLGÁLTATÓRÓL

 

A Szolgáltató ADHD és autizmus spektrumzavarra specializáltan, felnőtt és gyermek Ügyfelek részére nyújt diagnosztikai vizsgálatokat, illetve személyes vagy online pszichológiai konzultációt a mindenkor irányadó jogszabályi rendelkezésekkel összhangban, a szakmai protokollok figyelembevétele mellett, a Pszichológusok Etikai Kódexének elveit betartva. 

 

A Szolgáltató szavatolja, hogy a Szolgáltatás nyújtásához rendelkezik valamennyi, a Szolgáltatás nyújtásához szükséges tárgyi és személyi feltétellel, a szükséges infrastruktúrával és hatósági engedélyekkel. 

 

A Szolgáltató a saját belátása és szakmai megítélése szerint kiválasztott közreműködők útján (például közreműködő pszichológusok, pszichiáterek) is nyújthatja a szolgáltatását a Ptk. 6:129. §-ra tekintettel, ez esetben azonban a Szolgáltató szavatolja azt is, hogy ezen közreműködők is megfelelnek azoknak a feltételeknek, melyek a Szolgáltatás nyújtásához szükségesek. 

 

Tájékoztatjuk, hogy a Szolgáltató kizárólag magánegészségügyi szolgáltatást nyújt, melyhez nem kapcsolódik társadalombiztosítási finanszírozás. Figyelemmel a Szolgáltatás magánegészségügyi jellegére, a Szolgáltatót ellátási kötelezettség nem terheli és a Szolgáltató bármikor jogosult a saját belátása szerint módosítani, korlátozni, felfüggeszteni vagy megszüntetni a Szolgáltatásai elérhetőségét.

 

A Szolgáltató ugyanakkor pontosan tudja, hogy a diagnosztikai és terápiás ellátás ADHD-val és autizmus spektrumzavarral élő gyermekek, fiatalok és felnőttek számára gyakran jelentős anyagi terhet jelent. A Szolgáltató ezért a vele szorosan együttműködő alapítványán keresztül lehetőséget biztosít részleges vagy teljes díjtámogatás igénybevételére – a szabad kapacitások és az aktuális támogatási keret függvényében. 

 

A Szolgáltatóval együttműködő alapítvány adatai:

 

Név: Magyarországi ADHD Neurodiverzitás Alapítvány

Rövidített név: MANDRA

Székhely: 2040 Budaörs , Szabadság út 368/F.

Nyilvántartási száma: 13-01-0004516

Adószám: 19407797-1-13

Statisztikai számjel: 19407797-8699-569-13 

Email cím: mandra.alapitvany@gmail.com

Alapítványunkról és annak tevékenységéről a https://www.mandraalapitvany.hu oldalon talál bővebb tájékoztatást.

TOVÁBBI TÁJÉKOZTATÁS A WEBOLDALRÓL

A Szolgáltató általános tájékoztatási és időpontfoglalási célból Weboldalt üzemeltet az orendaterapia.hu internetes címen, ahol közzéteszi a Szolgáltatások leírását, és a Szolgáltatások igénybevételével összefüggő egyéb tájékoztatásokat, továbbá árlistáját. Az orendaterapia.hu oldalról érhetőel a Medio MedTech Zártkörűen Működő Részvénytársaság által üzemeltetetett internetes alapú Időpontfoglaló rendszer.

A Szolgáltató által a Weboldalon nyújtott információk kizárólag tájékoztató jellegűek, és nem helyettesíthetik a személyes pszichológiai / pszichiátriai vizsgálatot, diagnosztikát.

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja minden, a Weboldalon elérhető információnak, adatnak és képnek, videónak, írásbeli dokumentumnak, továbbá az általa nyújtott minden Szolgáltatás nyújtása során a Weboldalon keletkező tartalomnak, ezen tartalmakat saját célra felhasználni (másolni, közzétenni, többszörözni, átdolgozni, módosítani stb.) tilos. 

A Szolgáltató minden jogot fenntart a Weboldal minden elemére, különös tekintettel a kereső motorjaira és egyéb internetes szoftvereire, az orendaterapia.hu domainnévre, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. 

A Szolgáltató Weboldala olyan kapcsolódási pontokat is tartalmazhat, amelyek más szolgáltatók weboldalaira vezethetnek. Ezen más szolgáltatók adatvédelmi és egyéb tevékenységeiért Szolgáltató nem tartozik felelősséggel. 

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére a Weboldalon bármilyen rendszerhiba lépne fel, vagy a Weboldal felületén nyilvánvalóan téves, hibás vagy megtévesztő ellenérték/díj kerülne feltüntetésre (például indokolatlanul alacsony szolgáltatási/vizsgálati díj, stb.), úgy a Szolgáltató nem köteles a vonatkozó szolgáltatást a hibás, téves áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében az Ügyfél dönt arról, hogy a annak tényleges árán igénybe veszi-e a Szolgáltatást.

A Weboldalt minden felhasználó a saját kockázatára használhatja. A Szolgáltató kizárja a felelősségét a használat során felmerülő vagy abból eredő valamennyi vagyoni és nem vagyoni károkért (ide nem értve a szándékosan, okozott, illetve az életet, testi épséget, egészséget megkárosító károkozást). Szolgáltató kizárja a felelősségét a Weboldal felhasználói által tanúsított magatartásért: a Weboldal felhasználója teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, jogsértés gyanúja esetén a Szolgáltató haladéktalanul feljelentést tesz, és ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. 

A Weboldal megtekintéséhez és felhasználásához megfelelő internet hozzáférés és böngésző alkalmazás szükséges, a Szolgáltató nem garantálja, hogy a Weboldal folyamatosan, bármikor és bárhonnan elérhető. Szolgáltató kizárja a felelősségét az olyan adatvesztésért, ami a Weboldal nem folyamatos működéséből ered. 

A SZOLGÁLTATÓ ÉS ÜGYFÉL KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ÉS TARTALMA

  1. Időpontfoglalás 

Az Ügyfél a Szolgáltatásokra telefonon, illetve e-mailben, személyesen, a Weblapon található „Kapcsolat” menüpont alatt, valamint az Időpontfoglaló rendszer használatával is tud időpontot foglalni.

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az Időpontfoglaló rendszeren keresztül gyermek ADHD és autizmus, illetve felnőtt ADHD vizsgálatra lehetséges időpontot foglalni. A felnőtt autizmus vizsgálat részleteiről, időpontjáról kérjük érdeklődjön a Szolgáltató fent megadott elérhetőségein vagy a Weboldalon található „Kapcsolat” menüpont alatt.

A Szolgáltató tájékoztatja Ügyfeleit, hogy a vele szerződött pszichológus, klinikai szakpszichológus, illetve pszichiáter partnerei kérésére - felmerülő igény szerint -  lehetővé teheti az Időpontfoglaló rendszeren keresztüli időpontfoglalást a Szolgáltatások igénybevétele céljából.  

A Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a (bármely felületen történő) időpontfoglalás véglegesítése előtt ellenőrizze az általa megadott adatokat. Az adatbeviteli hibákból, illetve az adatok szándékosan téves megadásából eredő károkért és az adatbevitel közben esetlegesen felmerülő technikai problémákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. 

Amennyiben az Ügyfél az időpontfoglalást nem fejezi be, úgy a megadott adatokat a Szolgáltató az adott munkamenet bezárásával törli. 

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy visszautasítson minden olyan időpontfoglalást, melynek során az észleli, hogy a megadott adatok nyilvánvalóan hamisak vagy valótlanok, illetve a Szolgáltatás megfelelő nyújtásához nyilvánvalóan elégtelenek. 

Az időpontfoglalással a Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy az Ügyfél által lefoglalt időpontban szerződéskötés és a Szolgáltatás nyújtásának céljából az Ügyfél/Páciens rendelkezésére áll. Amennyiben az Ügyfél által igényelt időpontot a Szolgáltató teljesíteni nem tudja, úgy felveszi a kapcsolatot az Ügyféllel az időpont egyeztetése kapcsán.

Tájékoztatjuk, hogy amennyiben az időpontfoglalás folyamata során a Szolgáltató egyoldalúan úgy ítéli meg, hogy az időpontfoglalás során beérkezett kérés / megrendelés a Szolgáltató kompetenciahatárain túlmutat, úgy a Szolgáltató az időpontfoglalást végző Ügyfelet / Pácienst a megadott elérhetőségei valamelyikén erről tájékoztatja azzal, hogy ez esetben a Szolgáltató köteles tovább irányítani az időpontfoglalást végző Ügyfelet / Pácienst a kompetenciával rendelkező szakember felé, ugyanakkor a Szolgáltató nem köteles ennek személyére javaslattal élni. 

  1. A szerződés létrejötte 

Az Ügyfél/Páciens az általa lefoglalt időpontban köteles a kiválasztott Rendelőben megjelenni / online felületen nyújtott Szolgáltatást igénybe venni. A Szolgáltatóval történő első kapcsolatfelvétel alkalmával az Ügyfél/Páciens köteles magát érvényes fényképes személyazonosító okmánnyal (személyazonosító igazolvány, jogosítvány, útlevél) igazolni, továbbá köteles a TAJ kártyát felmutatni, illetve külföldi Ügyfél/Páciens köteles a TAJ kártya hiányáról nyilatkozni. Ezen kötelezettség nem teljesítése esetén a Szolgáltató jogosult és köteles a szerződéskötést megtagadni, mely esetben az Ügyfél/Páciens semmilyen kártérítésre, kompenzációra igényt nem tarthat. 

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy pszichológiai konzultációs szolgáltatás igénybevétele esetén a konzultációt nyújtó szakember és az Ügyfél / Páciens írásbeli konzultációs szerződést köt egymással, melynek tartalma szintén jelen ÁSZF rendelkezései mellet értelmezendő. (a továbbiakban: Konzultációs Szerződés). 

Az Ügyfél az időpontfoglalással, vagy Szolgáltatásra vonatkozó írásbeli dokumentum aláírásával kijelenti, hogy az általa igényelt Szolgáltatás(ok) tartalmát, határidejét, az Ügyfél által fizetendő bruttó szolgáltatási díj összegét, a jelen ÁSZF tartalmát, az ÁSZF-ben rögzített időpont lemondási feltételeket, valamint a Szolgáltató Adatkezelési Szabályzatát teljeskörűen megismerte, minden a szerződéskötéshez szükséges információval rendelkezik, a rendelkezésére álló információt megértette és elegendő idő állt rendelkezésére a szerződéses szándéka megfontolásához. 

A Szolgáltató az Ügyfél által fentiek szerint megrendelt Szolgáltatások nyújtására köteles és az Ügyfél ezen Szolgáltatások díját tartozik kiegyenlíteni. 

Amennyiben a szerződés létrejöttéhez harmadik személy beleegyezése szükséges, úgy ezt az Ügyfél már az időpontfoglalás során jelezni köteles, egyben megjelölve azt a személyt, aki a hozzájárulás megadására jogosult. Az Ügyfél felel azért, hogy az írásbeli hozzájáruló nyilatkozat legkésőbb a Szolgáltatás igénybevételére történő megjelenéskor rendelkezésre álljon. Ezen kötelezettség elmulasztása esetén a Szolgáltató jogosult a szerződéskötést megtagadni, mely esetben az Ügyfél semmilyen kártérítésre, kompenzációra igényt nem tarthat. 

18. életévét be nem töltött személy esetében a szerződés érvényes létrejöttének feltétele a szülői felügyeletet gyakorló személy / törvényes képviselő hozzájáruló nyilatkozata. 

Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, hogy az így létrejött szerződés írásbeli szerződésnek minősül. Figyelemmel arra, hogy a szerződés az időpontfoglalással és/vagy a Szolgáltató Rendelőiben a felek személyes eljárása során jön létre, így a Szerződés nem minősül távollévők közötti szerződésnek, így az Ügyfelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 20.§. szerinti elállási/felmondási jog nem illeti meg. 

  1. A szerződés tartama 

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között külön írásbeli szerződés másként nem rendelkezik, a Szolgáltató és az Ügyfél között a szerződés határozott, a Szolgáltatás megrendelésétől a Szolgáltatás maradéktalan teljesítéséig és a Szolgáltató és az Ügyfél közötti pénzügyi elszámolás teljesítéséig terjedő időre jön létre. 

4. Lemondás, módosítás feltételei

A lemondási feltételek célja a Rendelők működésének hatékony tervezése és az Ügyfél számára biztosított időpontok felelős kezelése.

Amennyiben az Ügyfél/Páciens időpontot foglal a Szolgáltatóhoz bármely Szolgáltatásra, tudomásul veszi, hogy a foglalással közte és a Szolgáltató között létrejön egy jogviszony, amely alapján a Szolgáltató kötelezettsége a lefoglalt Szolgáltatás teljesítése, az Ügyfél/Páciens kötelezettsége az annak megfelelő szolgáltatási díj megfizetése. Az időpont foglalással az Ügyfél/Páciens kifejezetten elfogadja és elismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket, különösen a lefoglalt időpont lemondásával kapcsolatos feltételeket és következményeket, valamint az Adatkezelési tájékoztatót és hozzájárulását adja az adatkezeléshez. 

4.a.  Felnőtt ADHD és/vagy autizmus vizsgálat lemondásának feltételei:

A 18 év feletti Ügyfelek ADHD és/vagy autizmus vizsgálatra történő időpontfoglalását követően a Szolgáltató a vizsgálat díjának egy részletéről (jelenleg 50.000,- Ft) díjbekérőt állít ki. A díjbekérőn szereplő összeget az Ügyfél köteles a választott vizsgálati időpont előtt 48 órával megfizetni a Szolgáltató részére. Ennek elmaradása esetén a Szolgáltató jogosult a lefoglalt időpontot törölni, ezzel kapcsolatban az Ügyfél semmilyen kártérítésre, kompenzációra nem jogosult. Amennyiben az Ügyfél a választott időponton a díjbekérőn szereplő előleg megfizetésének ellenére nem jelenik meg, úgy tudomásul veszi, hogy a díjbekérőn szereplő összeg (előleg) a Szolgáltatót illeti meg.  

A felnőtt ADHD és/vagy autizmus vizsgálat a Szolgáltató részéről egy szakvélemény kiállításával zárul. Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy a szakvéleményt a Szolgáltató csak abban az esetben bocsájtja az Ügyfél rendelkezésére, amennyiben az ADHD és/vagy autizmus vizsgálat végszámlán szereplő teljes díja a Szolgáltató részére maradéktalanul megfizetésre került! 

Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét arra is, hogy az ADHD és/vagy autizmus kivizsgálása komplex, több lépcsős folyamat, mely érthető módon a szakembereink szabad kapacitását veszi igénybe. Amennyiben az Ügyfél vizsgálati folyamatot a Szolgáltató általi szakvélemény kiállítása előtt meg kívánja szakítani vagy az egyéb okból megszakad (ide értve azt is, amennyiben az Ügyfél a kivizsgálás során előre egyeztetett vizsgálati időponton alapos kimentési ok nélkül nem jelenik meg), az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató ez esetben is jogosult az ADHD és/vagy autizmus vizsgálat aktuális teljes díjára, melyet az Ügyfél ez esetben is köteles megfizetni a Szolgáltató által kiállított számlán szereplő tételek szerint.  

4.b. A gyermek ADHD és/vagy autizmus vizsgálat lemondásának feltételei:

A 18 év alatti Páciensek esetében a vizsgálat része az online anamnézis felvétele. Az online anamnézisen a Szolgáltatóval egyeztetett időpontban a Páciens köteles megjelenni. A Szolgáltató az online anamnézis felvételével egy időben számlát küld a gyermek ADHD és/vagy autizmus vizsgálat díjáról, melyet az abban megjelölt határidőben köteles az Ügyfél kiegyenlíteni. A gyermek ADHD és/vagy autizmus vizsgálat a Szolgáltató részéről egy szakvélemény kiállításával zárul. Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy a szakvéleményt a Szolgáltató csak abban az esetben bocsájtja az Ügyfél / Páciens rendelkezésére, amennyiben az ADHD és/vagy autizmus vizsgálat számlán szereplő díja a Szolgáltató részére maradéktalanul megfizetésre került! 

Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét arra is, hogy az ADHD és/vagy autizmus kivizsgálása komplex, több lépcsős folyamat, mely érthető módon a szakembereink szabad kapacitását veszi igénybe. Amennyiben az Ügyfél / Páciens a vizsgálati folyamatot a Szolgáltató általi szakvélemény kiállítása előtt meg kívánja szakítani vagy az egyéb okból megszakad (ide értve azt is, amennyiben az Ügyfél / Páciens a kivizsgálás során előre egyeztetett vizsgálati időponton alapos kimentési ok nélkül nem jelenik meg), az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató ez esetben is jogosult az ADHD és/vagy autizmus vizsgálat aktuális teljes díjára, melyet az Ügyfél / Páciens ez esetben is köteles megfizetni a Szolgáltató által kiállított számlán szereplő tételek szerint.  

4.c. Az ADHD / autizmus specifikus pszichológiai tanácsadásra, egyéni terápiára, családterápiára, párterápiára és előre egyeztetett konzultációs időpont lemondásának feltételei:

A felek a konzultációs ülések pénzügyi ellentételezésének pontos összegét a Konzultációs Szerződés keretein belül rögzítik.  Az Ügyfélnek - az általa bármely módon – lefoglalt konzultációs időpont lemondását legkésőbb 48 órával a Szolgáltatóval egyeztetett időpont előtt szükséges jeleznie a Szolgáltató felé. 48 órán belüli lemondás vagy meg nem jelenés esetén a Konzultációs Szerződésben foglalt konzultációs díj 100%-a kiszámlázásra kerül.

A Szolgáltató rögzíti, hogy olyan esetekben, amikor az Ügyfél kifejezetten egy meghatározott pszichológus / pszichiáter által nyújtott Szolgáltatást kíván igénybe venni, bizonyos előre nem látható esetekben előfordulhat, hogy az adott, személy szerint meghatározott pszichológus / pszichiáter, saját akadályoztatása miatt nem tud részt venni a Szolgáltatások nyújtásában. Erre az esetre Szolgáltató vállalja, hogy a kijelölt orvos akadályoztatásáról való tudomást szerzését követően haladéktalanul értesíti az Ügyfelet, és tájékoztatja arról, hogy tud-e helyettesítő pszichológust / pszichiátert biztosítani. Amennyiben a Szolgáltató helyettesítő pszichológust / pszichiátert nem tud biztosítani, vagy a helyettesítő pszichológus / pszichiáter személyét az Ügyfél nem fogadja el, úgy a felek új időpontot egyeztetnek. Az Ügyfél a jelen pontban rögzített okból történő időpont törlés/módosítás kapcsán kártérítésre, vagy bármely más kompenzációra nem jogosult. 

  1. A Szolgáltatások igénybevétele 

A Szolgáltatások nyújtására a Szolgáltató Rendelőiben vagy – amennyiben ez indokolt és megalapozható - online konzultációs formában kerül sor. Az Ügyfél/Páciens a Szolgáltatások igénybevétele előtt köteles magát érvényes fényképes személyazonosító okmánnyal (személyazonosító igazolvány, jogosítvány, útlevél) igazolni. 

Az Ügyfél/Páciens köteles az adott Rendelőben előírt viselkedési normákat betartani, követni a Szolgáltató képviseletében / közreműködésében eljáró személyek utasításait. 

Amennyiben az Ügyfél/Páciens alkohol, drog, vagy bármely tudatmódosításra alkalmas szer hatása alatt áll, a megrendelt Szolgáltatásokat a Szolgáltatónak nem áll módjában teljesíteni, a Szolgáltató ez esetben a megrendelt Szolgáltatás teljesítését megtagadja.

A jelen pontban foglalt kötelezettségek megszegése esetén a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatások nyújtását mindaddig felfüggeszteni, amíg az Ügyfél/Páciens a saját kötelezettségeit nem teljesíti. 

Amennyiben a Szolgáltatások nyújtása az Ügyfél/Páciens fenti kötelezettségszegése miatt lehetetlenül, a Szolgáltató jogosult a szerződéskötést megtagadni, illetve a már megkötött szerződéstől elállni, mely esetben az Ügyfél semmilyen kártérítésre, kompenzációra igényt nem tarthat, és köteles a már megrendelt – de az Ügyfél/Páciens magatartása miatt meghiúsult – Szolgáltatás mindenkori díjának megfizetésére. 

Amennyiben az Ügyfél/Páciens az általa lefoglalt időponthoz képest 20 percet meghaladóan késve érkezik, úgy a Szolgáltató törekszik arra, hogy a Szolgáltatást ennek ellenére biztosítani tudja, ez azonban nem jelent szolgáltatási kötelezettséget, és ilyen esetben – amennyiben a késedelem a Szolgáltató rendes működését indokolatlanul befolyásolná a Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását jogosult megtagadni, mely esetben az Ügyfél semmilyen kártérítésre, kompenzációra igényt nem tarthat. 

A Szolgáltató törekszik arra, hogy a Szolgáltatások nyújtását pontosan az előre egyeztetett időpontban megkezdje, bizonyos esetekben azonban előfordulhat, hogy az előre egyeztetett időponthoz képest csúszás történik a Szolgáltatás megkezdésében. A Szolgáltató ilyen esetben is biztosítja, hogy az Ügyfél részére az adott Szolgáltatásra irányadó teljes időtartamban (vizsgálat, konzultáció tervezett időtartama) az Ügyfél rendelkezésére álljon. Az Ügyfél a jelen pontban rögzített időpont csúszás kapcsán kártérítésre, vagy bámely más kompenzációra nem jogosult. 

Az Ügyfél/Páciens a Szolgáltató Szolgáltatásait saját döntése alapján veszi igénybe, erre vonatkozóan külön írásbeli hozzájáruló nyilatkozatot tesz. 18. életévét be nem töltött személy esetében a hozzájáruló nyilatkozatot a szülői jogokat gyakorló személy adja meg. Hozzájáruló nyilatkozat hiányában a Szolgáltató jogosult és köteles az adott Szolgáltatás nyújtását felfüggeszteni vagy megtagadni, mely esetben az Ügyfél semmilyen kártérítésre, kompenzációra igényt nem tarthat, és köteles a már megrendelt – de a hozzájáruló nyilatkozat hiányában meghiúsult – Szolgáltatás mindenkori / szerződés szerinti díjának megfizetésére. 

Bizonyos Szolgáltatások esetében – az adott Szolgáltatástól függően – szükség lehet előzetes, telefonos/szóbeli/írásbeli kérdőívek megválaszolására, melyek elengedhetetlenül szükségesek a Szolgáltatások megfelelő teljesítéséhez. Ezen kérdések megválaszolásában az Ügyfél/Páciens együttműködni köteles, amennyiben a Szolgáltató megítélése szerint az Ügyfél/Páciens által nyújtott válaszok nem megfelelőek vagy kielégítőek, úgy a Szolgáltató jogosult és köteles az adott Szolgáltatás nyújtását felfüggeszteni vagy megtagadni, mely esetben az Ügyfél semmilyen kártérítésre, kompenzációra igényt nem tarthat, és köteles a már megrendelt – de az Ügyfél/Páciens magatartása miatt meghiúsult – Szolgáltatás mindenkori / szerződés szerinti díjának megfizetésére. 

Az Ügyfél/Páciens jogosult arra, hogy a Szolgáltatás igénybevétele előtt megfelelő és teljes körű tájékoztatást kapjon az adott Szolgáltatásról. Amennyiben az Ügyfél/Páciens az adott Szolgáltatás igénybevétele előtt nem kér írásban/szóban további tájékoztatást az azt jelenti, hogy a Szolgáltató által a Weboldalon, illetve papír alapon közzétett tájékoztatókat, leírásokat, kockázatokról szóló tájékoztatókat megértette és ezzel kellő részletességű előzetes tájékoztatásban részesült. 

Tájékoztatjuk az Ügyfeleket, hogy 18 év alatti Páciensek vizsgálata esetén, amennyiben a vizsgálatok / konzultációk során a Szolgáltató a gyermek veszélyeztetettségét észleli, úgy - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény rendelkezéseire figyelemmel - jelzést tesz a gyermekjóléti szolgálat felé.

  1. Szolgáltatások díja, díjfizetés 

A Szolgáltató által nyújtott és elérhető Szolgáltatások mindenkori díjait a Szolgáltató a Weboldalon közzétett árlistában határozza meg (https://www.orendaterapia.hu/arlista), mely árlista szintén elérhető a Rendelőkben, továbbá az Ügyfelek ilyen igénye esetén a Szolgáltató e-mailben is megküldi. 

Az árlistában feltüntetett árak bruttó árak, és egy adott Szolgáltatás esetén az árlistában meghatározott díjhoz képest csak akkor számítható fel bármely többlet díjazás, amennyiben azt az árlista külön tartalmazza. 

A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfeleit, hogy egyes Szolgáltatásoknak előre meghatározott időkerete van. A Szolgáltató  fenntartja a jogot, hogy ezen időkeret Ügyfél általi túllépése esetén plusz díjat számoljon fel.

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatások díját bármikor egyoldalúan a jövőre nézve módosítsa, mely módosítást a módosított árlista Weblapon történő megjelenítésével, valamint a Rendelőkben tesz közzé. A módosítás hatályba lépéséig már megrendelt Szolgáltatásokra a megrendeléskor irányadó, a visszaigazolásban rögzített és előre egyeztetett díjak irányadók. 

  1. Vizsgálatok eredményei és azok közlése 

A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfeleket, hogy a teljes vizsgálati eredmények / diagnózis (szakvélemény) közlésére a Szolgáltató csak akkor köteles, amennyiben az Ügyfél / Páciens az ADHD és/vagy autizmus vizsgálatok teljes összegét hiánytalanul megfizette a Szolgáltató részére. A teljes vizsgálati eredmények / diagnózis (szakvélemény) megküldésének feltétele tehát az ADHD és/vagy autizmus vizsgálati díj teljes összegének megfizetése. Az Ügyfél / Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a teljes vizsgálati eredmények / diagnózis (szakvélemény) közlésére addig nem köteles, amíg a teljes vizsgálati díj a számláján jóváírásra nem kerül.

A Szolgáltatások során elvégzett vizsgálatok eredményeit, így különösen, de nem kizárólagosan az ADHD és autizmus vizsgálat eredményeit a Szolgáltató elsődlegesen az Ügyfél által megadott e-mail címre továbbítja, illetve az Ügyfél jogosult ezeket személyesen, személyazonosítás mellett átvenni. Az eredmények postai úton történő közlésére csak az Ügyfél kifejezett kérésére van lehetőség, mellyel kapcsolatban azonban az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a postázás költségei ez esetben az Ügyfelet terhelik. Az eredmények e-mail (vagy postai) közlése esetén a Szolgáltató kizárja mindennemű felelősségét minden olyan téves adatközlés tekintetében, ami az Ügyfél téves vagy helytelen e-mail cím (postázási cím) megjelöléséből ered. 

Az Ügyfélnek – külön nyilatkozattal – lehetősége van arra, hogy a vizsgálati eredmények átvételére meghatalmazottat állítson. A meghatalmazás megadható személyesen, és megadható papír alapon is, mely esetben a nyilatkozatot teljes bizonyító erejű formában kell kiállítani. Ilyen meghatalmazás esetén a vizsgálati eredmények ezen meghatalmazott személy részére kerülnek továbbításra az Ügyfél rendelkezése szerint.

8. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás 

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült. 

8.a. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint. 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

Az Ügyfelet megillető kellékszavatossági jogra egyebekben a Ptk. és a fogyasztói jogokkal kapcsolatos további jogszabályok rendelkezései irányadók. 

8.b. Termékszavatosság 

Figyelemmel arra, hogy a szerződés tárgya, a Szolgáltatás nem ingó dolog, így Ön a jogszabályban foglalt termékszavatossági igényt nem tudja érvényesíteni. 

8.c. Jótállás 

A kellékszavatossági jogok biztosításán túl a Szolgáltató jótállást nem vállal. 

PANASZKEZELÉS

Az Ügyfél a Szolgáltatásokkal kapcsolatos kifogásait az észleléstől számított lehető legrövidebb időn belül köteles a Szolgáltató felé bejelenteni. A panaszok késedelmes bejelentéséből fakadó jogkövetkezményekért a felelősség az Ügyfelet terheli. A panaszügyintézés során az Ügyfél helyett és nevében az általa írásban (legalább teljes bizonyító erejű magánokiratban) felhatalmazott személy is eljárhat, ilyen esetben a meghatalmazás eredeti példányát szükséges a Szolgáltató részére eljuttatni. 

A Szolgáltató a Szolgáltatásokkal összefüggő panaszokat a rendelo@orendaterapia.hu e-mail címen, vagy +36 30 086 4007 telefonszámon, továbbá az Ügyfél vizsgálatát végző Rendelő címére postai úton megküldött levélben fogadja.

A Szolgáltató az Ügyfél által bejelentett panaszra lehetőség szerint rövid úton választ ad, indokolt esetben pedig a lehető legrövidebb időn belül megteszi a felmerült problémák elhárításához szükséges intézkedéseket. A bejelentett panasz beérkezését a Szolgáltató 8 napon belül írásban is jelzi, amelyet az Ügyfél e-mail címére küld meg. 

A Szolgáltató minden reklamációt, bejelentést kivizsgál, továbbá a hozzá érkezett vagy továbbított panaszokat 30 napon belül írásban (amennyiben az Ügyfél e-mail címe rendelkezésre áll, úgy e-mailben, egyéb esetben postai levélben) megválaszolja. 

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások/egyeztetések során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Ügyfél, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes, valamint a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását. 

Békéltető Testületek elérhetőségeit a következő linken keresztül érheti el: https://www.bekeltetes.hu/ 

A Szolgáltatónak a szolgáltatásnyújás helye szerint  illetékes Békéltető Testület elérhetőségei:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület 

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131 Fax: 06-1-488-2186 

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu 

VIS MAJOR

A Szolgáltató nem felel az olyan, a szerződés megkötésekor előre nem látható, ellenőrzési körén kívül eső, külső ok miatt bekövetkező károkért, amelyekkel kapcsolatban nem volt elvárható, hogy az adott körülményt elkerülje, vagy annak kárkövetkezményeit elhárítsa (vis maior). 

Ilyen ok lehet különösen, de nem kizárólagosan: 

- háborús cselekmények, szabotázs, lázadás, blokád, merénylet, forradalom, terrorcselekmény;

- más szükség-, vagy veszélyhelyzet, elemi csapás, természeti katasztrófák, földrengés, tűzvész,  járvány, árvíz, szélvihar, villámcsapás, szélsőséges időjárási körülmények; 

- súlyos üzemzavar, alapanyag-szállítás kimaradása, beszállító rendkívüli késedelme; 

- munkabeszüntetés, sztrájk; 

- embargó, bojkott, behozatali-kiviteli tilalmak; 

- bármely jogalkotói intézkedés, a Szolgáltatás nyújtását akadályozó jogszabályi rendelkezés; 

- informatikai rendszerhiba. 

Vis major helyzet esetén a vis major időtartamára a Felek szerződéses kötelezettségei szünetelnek. Amennyiben a vis major időtartama meghaladta a 60 napot, bármelyik fél jogosult a Szerződéstől minden további jogkövetkezmény nélkül elállni. Vis maior esemény miatti elállás esetén a felek a felmerült kárukat maguk viselik. A Szolgáltató a vis maior fenyegetésről és a vis maior bekövetkezéséről, várható időtartamáról az Ügyfelet értesíti. 

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

A szerződés és a kapcsolattartás nyelve a magyar nyelv. 

Valamely szerződésszegés vagy késedelem következményeinek érvényesítéséről való lemondás nem jelenti a szerződés egyéb jogairól történő lemondást vagy az esetleges későbbi szerződésszegés vagy késedelem következményeiről történő lemondást. A joglemondás kizárólag írásban érvényes, ha azt a kötelezettséget vállaló félnek az erre felhatalmazott képviselője írta alá. Továbbá, az a tény, hogy a Szolgáltató nem gyakorolja vagy érvényesíti valamely, a Szerződésből fakadó vagy azzal kapcsolatos jogát vagy követelését, nem értelmezhető sem kifejezett, sem hallgatólagos joglemondásnak és a Szolgáltató továbbra is bármikor jogosult a joga gyakorlására, érvényesítésére. 

Az értesítéseket személyes kézbesítés esetén az átadás pillanatában, az elektronikus úton (e-mail) küldött üzeneteket a feladástól számított 48 órán túl kézbesítettnek kell tekinteni (amelybe a munkaszüneti napok, vagy ünnepnapok időtartama nem számít bele). 

A jelen ÁSZF szerint postai úton eljutatott küldeményeket ajánlott, tértivevényes küldeményként kell megküldeni. A küldeményeket ajánlott postai úton való küldés esetén a postázástól számított 2 napon belül, tértivevényes kézbesítés esetén a tértivevényen szereplő napon kell kézbesítettnek tekinteni. A szóbeli értesítések nem minősülnek joghatályos értesítésnek. 

Bármely elérhetőség megváltozásáról az érintett fél köteles a másik felet haladéktalanul tájékoztatni. A tájékoztatás elmulasztásából, vagy késedelmes teljesítéséből fakadó felelősség a mulasztó felet terheli. követő 10 munkanap elteltével kell az értesítést kézbesítettnek tekinteni.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései az irányadók.

Budapest, 2025. november 3.

bottom of page